Hieronder vindt u onze de privacyverklaring.
In deze privacyverklaring zetten we uiteen hoe we omgaan met uw persoonsgegevens. Ons beleid voldoet aan de AVG/GDPR wetgeving.
Persoonsgegevens
Wij verwerken uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- Naam
- Bedrijfsnaam (indien van toepassing)
- Adres
- Woonplaats
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Deze gegevens gebruiken wij voor de volgende doeleinden:
- Het verlenen en factureren van onze diensten
- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
- Het verstrekken van gegevens aan derden op basis van wettelijke verplichtingen (denk hierbij aan de Belastingdienst)
Als u informatie bij ons inwint en geen klant wordt dan bewaren wij uw persoonsgegevens niet. E-mails die u naar ons stuurt worden na beantwoording verwijderd als u besluit geen klant te worden.
Recht op inzage en rectificatie
U mag te allen tijde de gegevens die wij van u hebben verzameld inzien of wijzigen als ze onjuist zijn. Dit kunt u zelf doen indien u een account in de webshop heeft onder de tab ‘mijn account’ of u kunt contact met ons opnemen.
Derden
1 Wij verstrekken uw gegevens niet zonder uw toestemming aan derden.
2 Als u toestemming heeft gegeven om uw persoonsgegevens met derden te delen dan heeft u het recht deze weer in te trekken.
3 Uitzondering op 1 en 2 is een verzoek van de Belastingdienst. Uw persoonsgegevens kunnen als bewijs voor onze omzet met hun worden gedeeld.
4 Voor het leveren van onze producten en diensten maken wij gebruik van clouddiensten, myPOS, Mollie, PostNL en Parcel (bij Parcel zitten wij in een gezamenlijke verzendgroep om onze verzendkosten zo laag mogelijk voor u te houden). Om er voor te zorgen dat er zorgvuldig met uw gegevens wordt omgegaan zijn er in de overeenkomsten afspraken gemaakt over uw privacy.
Website
Wij houden op onze website geen bezoekgegevens bij die tot een persoon herleidbaar zijn. Wij maken wel gebruik van zogenaamde analyse cookies om de prestaties van de website te bekijken.
Bewaartermijn
De in artikel 2 genoemde persoonsgegevens bewaren wij 7 jaar. Dit doen wij omdat de Belastingdienst tot 7 jaar terug om administratie en facturen kan vragen als bewijs voor de omzet.
Beveiliging
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op.
Klachten
Bij een schending van uw privacy heeft u het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.